Stands fyringerne, der er en sidste chance den 3. december 2018.

Enhedslistens regionsråds gruppe udtaler: vi kan redde alle de 600 truede stillinger på flere forskellige måder !

Forslag 1): brug af bufferpuljen i næste års budget på 80 mill. kr. =                                      160 stillinger.

Forslag 2): brug af de forventede besparelser på medicin i næste års budget på 60 mill. =  120 stillinger.
                                                                                                                                             I alt 280 stillinger !

Eller
Forslag 3 A): stem for Enhedslistens forslag om at kræve 1 Mia som ekstra bevilling af regeringen og red alle stillinger i alle fyringstruede regioner, eller

Forslag 3B) betal selv 300 mill. af kassebeholdningen og red alle de 600 truede stillinger og start en regional ulydighedskampagne imod regeringens trusler om frivillig budget straf.  Vi har 2,5 Mia i kassen, som man påstår at vi ikke må bruge. Men ingen i EU kan kræve, at der skal betales straf for at bruge af regionens egne midler.

Det er en frivillig Dansk tilslutning til EU’s budget regler, som alle partier minus Enhedslisten har tilsluttet sig
.

Men den kan selvfølgelig siges op i det Danske folketing, hvis dem som har indført denne tåbelige regel, ville støtte Enhedslistens forslag.

Ingen behøvede at blive fyret – ingen vakante stillinger behøvede at blive nedlagt !

Og vi kan bruge den opståede pause i angrebene på vores fælles sundhedssektor til at kæmpe for en regering ved næste valg, som lover at afskaffe alle bindinger, krav om nedskæringer osv. på sundhedssektoren og tildele 2- 25 Mia om året i de næste 4 år til den sundhedssektor, som alle både borgerlige og Socialdemokratiske regeringer igennem mange år har bragt på katastrofe kurs.

De nuværende nedlæggelse af 600 stillinger i region Sjælland er fuldstændig tåbelige og unødvendige og vil med garanti føre til yderligere opgave skridning til den privat hospitals sektor i 2019, hvis ikke der tilføre flere midler til regionerne og det er også det der er meningen.

De gennemsnitlige udgifter til sundheds sektoren i Danmark er kun på 1, 4 % af bruttonational produktet pr. indbygger og dermed lavere end mange af de lande vi sammenligner os med !

Stop massakren på den fællesejede, demokratiske og gratis offentlige sundheds sektor.

Billedet indeholder sandsynligvis: en eller flere personer og tekst